Přihlášení

>> Zapomenuté heslo

>> Registrace

Úřední hodiny

Kancelář Pávov

Úterý1300 – 1430
Středa1330 – 1430
Čtvrtek (sudý t.)1300 – 1430

Alfatex

Úterý1300 – 1430

Humpolecká

Čtvrtek (lichý t.)1300 – 1430

Melichar Ladislav

tel.: 730 846 603
nebo klapka: 2166

Bence Roman

tel.: 730 846 604
nebo klapka: 3232

Program kina


Pro naše členy nabízíme slevněné vstupné

Brexit vyhání automobilky z Británie: (20.02.2019)

Brexit vyhání automobilky z Británie. Továrnu na ostrovech zavírá Honda, plány mění i Jaguar

 

Automobilky se stále více obávají, že Velká Británie opustí Evropskou unii bez dohody o podmínkách rozvodu. Oboustranné zavedení dovozních cel i nových regulací by firmám zvedlo náklady a zhoršilo jejich konkurenční schopnost. Japonská Honda se rozhodla, že to nebude riskovat. Oznámila, že v roce 2021 zruší výrobu ve své britské továrně ve Swindonu, kde pracuje 3500 lidí. Další výrobci na ostrovech ji mohou následovat.

″Je to strašná zpráva pro tisíce lidí, kteří v automobilce od roku 1989 pracují, i pro celou zemi. Poškozuje to její mezinárodní pověst jako investorské destinace,” komentuje Vince Cable, šéf britských liberálních demokratů.

Honda, jejíž rozhodnutí označují experti za drastické, už několikrát varovala před neblahými důsledky ″divokého″ odchodu Británie z Evropské unie, tedy brexitu bez dohody. Do jejího montážního závodu ve Swindonu míří každý den kolem 350 kamionů s potřebnými díly. Ty se neskladují, nýbrž jdou hned na linky, čímž se výrazně snižují náklady.

Britská továrna s výrobní kapacitou kolem 160 tisíc vozů ročně je současně jedinou, kterou tato japonská automobilka v Evropě má. Převážná část její produkce je určena na vývoz, hlavně na evropský trh. Zavedení dovozních cel prodraží auta a současně zkomplikuje dodávky komponentů z evropské pevniny do Británie a opačně.

Oficiální prohlášení tokijské centrály Hondy uvádí, že nejistota kolem brexitu není hlavním důvodem pro zrušení výroby v Evropě, důležitější je podle něj rozhodnutí soustředit veškerou výrobu do Japonska. Odtud bude snazší dodávat na perspektivní asijské trhy. Proto rovněž uvažuje o zrušení továrny v Turecku.

 

Zdroj: Václav Lavička, 20.2.2019, HN+

 

 

 

 

>> Zpět do historie novinek <<